21 aug Een vernieuwde uitstraling voor de cocospalmendoos
Kwekerij G. Verkade B.V. beslaat een oppervlakte van 4 hectare waar zij inmiddels met jarenlange ervaring cocospalmen kweken. Daarin zoeken zij steeds naar verbetering van kwaliteit en nieuwe kansen om de bijzondere cocospalm te vermarkten.
” Voordat de palmen in de winkels staan, gaat er minimaal 7 maanden kweektijd overheen. Daar hoort een verpakking bij die het product beschermt tijdens transport en laat opvallen in de winkel. De nieuwe bedrukking past helemaal bij deze tijd. De palmen zullen nu nog meer opvallen in de winkels. ”
Arthur van Tol – manager Kwekerij G. Verkade B.V.
EBC al 10 jaar leverancier van het Shelf Ready Packaging concept voor palmen aan Kwekerij G. Verkade B.V.
De palmen worden in de palmendoos verpakking geplaatst en getransporteerd op pallets om zo uiteindelijk terecht te komen in de Lidl supermarkten. Het inpakken van een product waarbij directe plaatsing op het punt van verkoop plaatsvindt, noemen we Shelf Ready Packaging. U hoeft uw product maar 1 keer in te pakken: de transportverpakking is tevens uw presentatiedoos. Eenmaal aangekomen op locatie kan de pallet meteen de winkel in.
Nieuwe mogelijkheden in het bedrukken van golfkarton
De afgelopen jaren hebben er een aantal veranderingen plaatsgevonden op het gebied van productietechnieken op golfkarton. Met een minimaal verschil in prijs kon de palmendoos voorzien worden van een gedetailleerde en kleurrijke bedrukking in tegenstelling tot het eerdere ontwerp.
Van preprint naar offset
De bedrukking is opgefrist met nieuwe tropische foto’s van de cocospalm. Daarnaast is de kartonkwaliteit opgehoogd zodat de golfkartonlijnen niet aan de buitenzijde van de doos zichtbaar zijn. Ook is er gekozen om de dozen met de offset druktechniek te voorzien van bedrukking in plaats van preprint wat voorheen gebruikt werd.

” Nieuwe mogelijkheden binnen onze branche zorgen voor nieuwe kansen. Wij leveren de palmendozen al een lange tijd en is in die tijd behoorlijk verouderd. Door het wijzigen van de druktechniek van preprint naar offset en het design aan te passen met nieuwe foto’s, past de palmendoos weer bij deze tijd. ”
Edwin Boerlage – Algemeen directeur
Lees meer praktijkvoorbeelden
-
Hoe creëer je een luxe doos voor een luxeproduct als chocoladedadels?
Producten gericht op het topsegment van de markt verdienen een luxe verpakking. Maar waar dien je rekening mee te houden als je een verpakking een luxe uitstraling wilt meegeven? ...
-
Het verpakken van glaswerk voor Jopen Bier
Glaswerk is kwetsbaar. Over de verpakking moet goed nagedacht worden zodat het glaswerk heel aankomt op bestemming. Hoe verpak je glaswerk? ...
-
Het ontwerpen van unieke displays voor sieraden met een speciaal verhaal
Producten met een speciaal verhaal verdienen promotiemateriaal. Zo ook deze custom made toonbankdisplay. ...
-
Shopper activatie marketingactie in de Jumbo
Point of Sale materiaal biedt een verkoopkans die bedrijven vaak laten liggen, terwijl het juist op verschillende gebieden voor een enorme boost kan zorgen! Juist in deze tijd waarbij veel online wordt gekocht in plaats van in de fysieke winkel zijn POS materialen belangrijker dan ooit....
-
Het verpakken van diepvries hondenvoeding van Runner
Als verpakkingen in het vriesvak komen te liggen, moet er een bewuste keuze gemaakt worden als het gaat over de papierkwaliteit van het golfkarton. Waar moet je rekening mee houden en wanneer kies je voor luchtgaten in de doos? ...