Verpakkingen zijn meer dan functionele omhulsels. Naast informeren, beschermen, bundelen en zorgen voor een langere houdbaarheid geven verpakkingen signalen aan de consument. Signalen over de merkidentiteit, de marketing rondom het product, de merkwaarden en het al dan niet duurzame karakter van het bedrijf.
Verpakkingen hebben invloed op de keuze die een consument maakt. Daarbij speelt de bedrukking op de doos de grootste rol. De bedrukking communiceert uw merkwaarden en zorgt voor herkenning. Wist u dat een mooie offset bedrukking ook op bruin karton mogelijk is? Met Sila Liner bedrukken wij direct op het bruine golfkarton. Een retail verpakking die op het gebied van design aansluit bij uw product en merkwaarden draagt bij aan een sterke merkbeleving.
De Shelf Ready Packaging, ookwel SRP verpakking of Retail Ready Packaging genoemd; een combinatie tussen een transport- en presentatie verpakking. Deze verpakkingen zijn speciaal ontwikkeld om producten vanaf de pallet in het schap te zetten, zonder alles helemaal uit te hoeven pakken.
U hoeft uw product maar 1 keer in te pakken: de transportverpakking is tevens uw presentatiedoos. Vervolgens heeft het winkelpersoneel met slechts een eenvoudige handeling snel het schap gevuld. Het aantal handelingen bij het inpakken en uitpakken van uw product neemt af. Hierdoor vereenvoudigt het logistieke traject en wordt daardoor goedkoper.
De SRP-verpakking is door een bedrukking op de doos te plaatsen meteen uw visitekaartje en zorgt voor een betere zichtbaarheid in het schap. Klanten zullen uw product sneller herkennen of zich kunnen identificeren met uw merkwaarden, waardoor impulsaankopen zullen toenemen.