08 dec Shopper activatie marketingactie in de Jumbo
Supermarktketen Jumbo zette begin oktober de mooiste groene kamerplanten in het zonnetje tijdens de Urban Jungle Plantenmarkt. Een mooie shopper activatie marketingactie waarbij Royal Lemkes, Jumbo Supermarkten en Bloemenbureau Holland intensief samenwerkten. Ook wij mochten bijdragen aan de actie door het opvallende planten POS materiaal van golfkarton te ontwikkelen en produceren.

”EBC kan super snel schakelen. Als wij een oplossing zoeken of een idee hebben staat EBC op hele korte termijn op de (digitale) stoep, vullen het idee van de klant aan of verbeteren het idee. Vervolgens heeft EBC binnen no-time een eerste praatstuk (monster/tastbaar model) gereed. ”
Jeffrey Gordijn – Productmanager & inkoper supermarkten bij Royal Lemkes
Over de ”Urban Jungle Kamerplantenmarkt” in de Jumbo
In het weekend 9, 10 en 11 oktober 2020 lanceerde Jumbo ”de Urban Jungle Kamerplantenmarkt”. Een shopper activatie marketing actie om de verkoop van kamerplanten te stimuleren. Vanuit de campagne ‘Bedankt Plant’ pakte Jumbo flink uit door o.a. de planten met behulp van opvallende POS materialen een prominente plek in de winkels te geven en de verkoop te stimuleren.
Royal Lemkes is in 1882 begonnen als kweker en uitgegroeid tot dé plantenservicepartner van grote retailers in heel Europa: tuincentra, bouwmarkten, supermarkten en woonwinkels verspreid over 34 landen. Royal Lemkes heeft met Jumbo een assortiment samengesteld dat bestaat uit onder andere hangplanten, trendy planten in terracotta potten en zelfs terrariums in verschillende maten. Op een selectie van deze groene kamerplanten krijgt de consument bij aankoop hiervan een watergeefsysteem cadeau voor de plant. Met dit aanbod laat de Urban Jungle Plantenmarkt zien dat het gelinkt is aan de Bedankt Plant-campagne van Mooiwatplantendoen.nl, waarin we planten bedanken dat ze van je huis een thuis maken, je relaxter maken en meer in contact met de natuur brengen. Meer informatie hierover op https://www.bloemenbureauholland.nl/
Deze shopper activatie marketing actie in de Jumbo was een mooi voorbeeld van ketensamenwerking tussen verschillende partijen: de diverse kwekers die de planten hebben aangeleverd, een etiketten leverancier voor steeketiketten en potcovers in dezelfde look en feel, een hardware importeur die watergeef meters heeft geleverd, Bloemen Bureau Holland, Royal Lemkes, Jumbo en uiteraard EBC voor de POS materialen. Deze samenwerking heeft geresulteerd in een unieke uitstraling.
Golfkarton als ideaal materiaal voor planten POS materialen
Voor de actie in de Jumbo verzorgden wij de POS materialen. Point of Sale materiaal, afgekort POS materiaal is promotiemateriaal dat speciaal voor de plaats van verkoop is gemaakt. POS materialen zorgen ervoor dat u kunt communiceren met de consument, stimuleren de koopimpuls, geven extra aandacht aan uw product, vergroten uw naamsbekendheid wat uiteindelijk resulteert in hogere verkoopcijfers.
Golfkarton is het ideale materiaal om POS materialen van te maken. Vooral omdat het materiaal in alle vormen en maten te snijden/stansen is. Zo zijn de topkaarten die voor de actie van Jumbo zijn gebruikt voorzien van uitstansingen aan beide kanten van de topkaart. Waarom hebben wij dat gedaan? Zodat de golfkartonnen plaat op de Deense kar kan worden geklemd zonder bijkomende hulpmiddelen!
Waarom kiezen voor voorverlijmde plantentrays?
Ook de trays waar de planten in staan leverde wij aan. De trays zijn voorgelijmd aangeleverd. Dat betekent dat de tray op vier punten verlijmd is waarna de tray plat gevouwen en gestapeld wordt op pallets. Binnen een handomdraai zijn de trays klaar voor gebruik. En dat scheelt enorm veel tijd tijdens het opzetten!
Lees meer praktijkvoorbeelden
-
Hoe creëer je een luxe doos voor een luxeproduct als chocoladedadels?
Producten gericht op het topsegment van de markt verdienen een luxe verpakking. Maar waar dien je rekening mee te houden als je een verpakking een luxe uitstraling wilt meegeven? ...
-
Het verpakken van glaswerk voor Jopen Bier
Glaswerk is kwetsbaar. Over de verpakking moet goed nagedacht worden zodat het glaswerk heel aankomt op bestemming. Hoe verpak je glaswerk? ...
-
Het ontwerpen van unieke displays voor sieraden met een speciaal verhaal
Producten met een speciaal verhaal verdienen promotiemateriaal. Zo ook deze custom made toonbankdisplay. ...
-
Shopper activatie marketingactie in de Jumbo
Point of Sale materiaal biedt een verkoopkans die bedrijven vaak laten liggen, terwijl het juist op verschillende gebieden voor een enorme boost kan zorgen! Juist in deze tijd waarbij veel online wordt gekocht in plaats van in de fysieke winkel zijn POS materialen belangrijker dan ooit....
-
Het verpakken van diepvries hondenvoeding van Runner
Als verpakkingen in het vriesvak komen te liggen, moet er een bewuste keuze gemaakt worden als het gaat over de papierkwaliteit van het golfkarton. Waar moet je rekening mee houden en wanneer kies je voor luchtgaten in de doos? ...
-
Het verpakken van gekoelde producten in een luxe presentatiedoos
Er zijn verschillende druktechnieken waarmee golfkarton bedrukt kan worden: flexo druk, digitaal print, offset druk en HQP (High Quality Print). Welke techniek is het meest geschikt als we een luxe uitstraling willen creëren? ...
-
Een vernieuwde uitstraling voor de cocospalmendoos
Soms zijn dozen toe aan een nieuwe, frisse uitstraling. Deze presentatiedoos is een perfect voorbeeld. Wij leveren de dozen al 10 jaar en is in die tijd behoorlijk verouderd. Nieuwe mogelijkheden binnen onze branche zorgen voor nieuwe kansen. ...